בדרך לבג"ץ: דרישה מהמפכ"ל "עצור את האנרכיה ברחובות"

ישראל רובין 1 Comment on בדרך לבג"ץ: דרישה מהמפכ"ל "עצור את האנרכיה ברחובות"

לאחר שהמשטרה 'הכילה' בשבועות האחרונים את חסימות הכבישים, בתנועת רגבים שיגרו מכתב בהול למפכ"ל ולשר לביטחון פנים לקראת עתירה משפטית בנדון – "אנרכיה בחסות משטרת ישראל"

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תנועת רגבים פנתה במכתב בהול למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כנגד 'מדיניות ההכלה' שנקטה המשטרה מול חסימות כבישים בלתי חוקיות. זאת בהמשך לארועי החסימות המתרחשים בתקופה האחרונה מדי יום ביומו, במוקדי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ על ידי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, ולאחר שאמש (שבת) נחסמו נתיבי איילון לפרק זמן של קרוב לשעתיים.

המכתב מדגיש כי חסימת כבישים הינה אקט בלתי חוקי ומציין כי בחלק מהמקרים חסימות הצירים מתבצעות על ידי משטרת ישראל עצמה עוד בטרם הגעת המפגינים במטרה להיערך מראש להפגנה הבלתי חוקית. במקרים אחרים החסימה מתבצעת על ידי מספר מפגינים בודדים אשר אין כל מניעה טכנית מצד המשטרה לסכל את פעולת החסימה, כך שלמעשה המשטרה עצמה נותנת יד לפגיעה בזכויות היסוד של אזרחי מדינת ישראל: חופש התנועה, חופש הקניין בשל פגיעה בשעות עבודה, פגיעה ברכוש וכן גורמת לסיכון ממשי ומידי לחיי אדם.

המכתב מתריע בפני המפכ"ל והשר מפני עתירה לבג"ץ, ומצטט את פסיקת בג"ץ המפורסמת כנגד חוסמי כבישים בתקופת ההתנתקות, בה פירט הנשיא אהרון ברק "לא כל ביטוי הנופל לגדר היקפו של חופש הביטוי זוכה להגנתה של המדינה… חופש הביטוי אינו היתר להתפרעות. חופש הביטוי אינו מגן על החופש למנוע מיולדת להגיע לבית החולים, אינו מגן על החופש למנוע ממכבי אש להגיע למקום שריפה, אינו מגן על החופש לשתק את המנגנונים לאכיפת החוק ולהביא לקריסתם.. הטוען בשם חופש הביטוי לכל אלה, אינו טוען מנקודת מבטה של הדמוקרטיה, אלא מנקודת מבטה של האנרכיה".

"הפגנה ומחאה היא זכות יסוד במשטר דמוקרטי. אנו כמובן בעד הפגנות, חופש ביטוי ומעורבות אזרחית, אולם לא יתכן שזכות הביטוי של המפגינים תרמוס את זכויות אזרחי ישראל לבטחון בסיסי והכל בחסות משטרת ישראל", אומר מנכ"ל תנועת רגבים מאיר דויטש. "התנהלות המשטרה מדיפה ריח חריף של אכיפה בררנית: אותה משטרה שידעה לפעול ביד קשה מול האתיופים, החרדים ומתנחלים במניעה עיקשת של חסימות כבישים, מכילה ואף מסייעת לפורעי החוק מתנגדי הרפורמה בחסימות הכבישים. לא ניתן לקבל מצב בו מדינת ישראל בדרך לאנרכיה, בחסות משטרת ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רק אותי זה מצחיק?
    בגץ מיד יורה לפתוח כבישים ולעצור את ההפגנות🤣🤣🤣